הפקת כנסים ואירועים בכלל מצריכה הרבה תכנון מראש כמו גם תיאום זמנים יעיל, עמידה בתקציבים וחיפוש אטרקציות שיתאימו לרוח הכנס ולנוכחים בו.
אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח את הנאת המשתתפים בכנסים היא להביא אורח שכולם או לפחות הרוב יוכלו להתחבר אליו. והאם יש אורחים מוצלחים יותר מאשר אומני בידור ישראלים מוכרים? כיום, רוב אומני הבידור המקומיים שמחים לשתף פעולה עם חברות או אנשים פרטיים המעוניינים להפיק אירוע ולהזמין את אחד האומנים לקחת בו חלק. תחת קטגוריית אומני בידור ניתן למצוא מוזיקאים, סטנדאפיסטים ומנחים מוכרים מהמסך הקטן כמו טוביה צפיר או מני פאר.
נשאלת השאלה מה מגדיר את הכנס ככנס מוצלח או ככנס כושל. הקריטריונים למדידת הצלחה הם רבים, אבל מה שבטוח – כולנו אוהבים לצחוק ורבים מאיתנו ישמחו לפגוש את האומנים האהובים עלינו פנים מול פנים, גם אם זה רק על הבמה.
מובן שהצלחת כנסים נמדדת גם על סמך התכנים שהוצגו בה, גם על סמך התפאורה וגם על סמך המזון שהוגש בה, אבל כדי שהמסרים יועברו בצורה הטובה ביותר, ההנחייה בכנס צריכה להיות מקצועית, מסקרנת עם מינון נכון של חוש הומור. גם התפריט היוקרתי ביותר לא יוכל להפוך את הכנסים להצלחה גדולה, אם ההנחייה בהם תהיה דלה ומשמימה.
אז איך בוחרים את האומן לכנס?
ראשית, מחליטים על קונספט כללי לכנס או לכנסים שאתם מעוניינים לקיים. לאחר מכן חושבים על מנחים פוטנציאליים שיוכלו לשלב את התכנים והמסרים של החברה בתוך ההנחייה שלהם או לחלופין להוות אתנחתא מהנה בין הרצאות "כבדות" יותר. השלב הבא הוא לבצע סקר שוק ולחפש את האומנים שעומדים בתקציב שלכם.